Po pierwsze jest Ci do tego potrzebne P60 i P45.
P60 jest to zestawienie roczne i każdy obecny pracodawca musi Ci to wystawić mimo to .że dalej tam pracujesz.
P45 są to informacje wystawiane przez każdego pracodawce jeżeli zakończysz z nim współprace.
Teraz tylko trzeba się upewnić czy się coś nam należy.
Klikamy na poniższy link i sprawdzamy :)
http://stccalculator.hmrc.gov.uk/UserDetails.aspx
Mamy 7 okienek do wypełnienia:
W pierwszym wybieramy rok z którego chcemy się rozliczyć np: 2012 / 2013
W drugim i trzecim wpisujemy kwotę dochodu oraz taxu i tu małe wyjaśnienie:
Jeżeli pracowaliśmy u jednego pracodawcy cały rok od 31 marca do 1 kwietnia to wystarczy nam do tego tylko P60 i całą kwotę wpisujemy w Total earnings kratkę tak samo dzieje się z taxem
P60- in this employment (oznaczone *)
P45- total pay to date oraz total tax to date.
Po naciśnięciu calculate wyskoczy nam wiadomość czy należy się nam coś lub nie.
Jeżeli się nam należy to trzeba udać się do najbliższego revenue i poprosić o tax return form, zapewne zostaniemy poproszeni o P60 ponieważ oni tez musza sprawdzić czy nam się należy. Jak juz dostaniemy forme trzeba ja uzupelnic i wyslac :))))
POWODZONKA I WYSOKICH ZWROTÓW :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz